P-11-12

Angående försäljning och lagkassa
2018-12-05 09:12
Det har kommit lite frågor angående försäljning av kakor och annat så vi tänkte räta ut eventuella frågetecken. Nedanstående information har gått ut tidigare men nu samlar vi den här:

Inför varje jul måste alla barn sälja några bingolotter i klubbens regi. Så fungerar det i princip hela förenings-Sverige. Hälften av intäkterna (50 kr per lott) går till klubben och laget, pengar som bidrar till att driva klubbens verksamhet och finansiera cuper och annat kul. Intäkterna bidrar även till att vi kan hålla nere medlemsavgifterna på en förhållandevis låg nivå.

Föräldragruppen har tagit initiativ att sälja kakor och intäkterna från denna försäljning går oavkortat till lagkassan. Denna typ av försäljning är frivillig men det är väldigt uppskattat när ni ställer upp! Fler initiativ kommer framöver. Kom gärna med förslag! Ju bättre det går, desto mindre pengar måste vi föräldrar skjuta till framöver när laget ska åka på cuper och annat som kostar pengar. Även om allt arbete är ideellt och kommunen bidrar en del finns det kostnader som inte täcks utan tillskott från annat håll.

Många tycker det är bra att barnen får lära sig att samla ihop pengar genom att sälja saker men det innebär såklart också ytterligare jobb för föräldrarna. Våra sjuåringar är ännu så länge inte kapabla att sköta det helt själva. Ett alternativ är att betala in en slant direkt till lagkassan, om man föredrar det och har möjlighet. Kontakta i så fall vår kassör Emma, Joel Ts mamma.

Mvh, Tränarna

P-2011 - Träningstider2023-08-25 09:29