Åkarps Idrottsförening

Vecka 9 avklarad med 2 spelade träningsmatcher
2020-02-25 08:13
Tävlingsmatcherna närmar sig med stormsteg och redan på lördag 29/2 spelar damerna sin första dm match mot Ifk Trelleborg!

Det kommer vara ett Åkarp som går in med bra energi och känsla i ryggen efter att ha spelat tre träningsmatcher och att samtliga har avslutat med vinst.

föregående vecka så spelade damerna först en träningsmatch på måndagen borta mot Lilla Beddinge där det slutade med vinst 0-3 efter att ha spelat 0-0 i första halvlek med kraftig motvind. Åkarp var klart det starkare laget i den andra halvleken och kunde därmed ta ledningen genom Ronja efter en välplacerad frispark

Sen var det även dags för en av våra nya spelare att få göra sina första två första mål Åkarps tröjan. Jennifer gjorde borde både 0-2 målet och 0-3 målet som stod sig till matchens slut.

Andra matchen för veckan spelades på söndagen 23/2 mot Barrikaden.

matchen slutade 9-1 Till Åkarp.

Även denna dagen var där några nya spelare för kommande säsong som fick gjort sina första mål i Åkarps tröjan.

Freja som började träna med oss redan förra säsongen stod för sina 4 första mål i Åkarps tröjan, även Hanna och Roxy fick gjort sina första mål i Åkarps tröjan. Hanna två och Roxy ett.

övriga målskyttar i denna matchen: Ronja och Vivvi.

Nu laddar vi dem kommande dagarna för vår första dm match! Borta mot Ifk Trelleborg där vi ska göra allt för att få med oss minst 1 poäng med hem till Åkarp!

Mvh : Robban och Smajil

Viktigt