Då var 2020 igång! Åkarps if - klågerup
2020-02-02 17:25
Nu har damerna äntligen spelat sin första match för 2020!

Åkarps if tog emot Klågerups GIF på hemmaplan denna soliga första söndagen i februari.

Klågerup var det laget som utan tvekan startade bäst och skapade de farligaste chanserna och det tog ett tag innan vi efter många om och men äntligen  hittade in i matchen.

1-0 kom efter att klågerup inte lyckades rensa väck efter en hörna och Veronica fick göra årets första mål för damerna när hon bestämt dunkade in bollen precis under ribban utanför straffområdet.

Klågerup skulle dock lyckas hitta en kvittering innan första halvlek var slut med ett bra distansskott utanför straffområdet som letade sig in i nätmaskorna.

i mitten utav andra halvlek så skulle Åkarp dock hitta målet igen. Återigen var det ett avslut utanför straffområdet och denna gången var det Ronja som stod för avslutet.

Då Åkarps damer har vuxit rejält under vintern med många nya spelare så såg det väldigt bra ut för att vara första matchen tillsammans. Det vi behöver jobba på framöver är att sätta press i rätt tillfällen samt ligga rätt i försvaret annars såg det väldigt bra ut och helt klart en godkänd insats för att vara första matchen för detta året!
vi bygger vidare och nästa match är den 14/2 borta i Askeröd kl 19:00!

// Robban och Smajil

slutresultat : 2-1 till Åkarps if